Nu de overheid besloten heeft om de horeca wederom voor langere tijd te sluiten vanwege corona kunnen we een groot deel van deze sector, die toch al aan de beademing lag, binnenkort bijna helemaal afschrijven. Dit kost niet alleen honderdduizenden (bij)banen in de sector zelf, maar heeft ook gevolgen voor de toeleveranciers. Tel daarbij op de sociale impact die deze beslissing heeft op de meest sociale diersoort van deze planeet, plus dat er visieloos gestuurd wordt op ronduit rommelige data en inconsequente conclusies, en het recept voor verdere wanhoop raakt compleet. Maar is een reset van de horeca alleen maar negatief, of is het een kans?
Kritiekloos werden deze en andere maatregelen aangenomen door de nationale pers, zonder door te vragen over de effectiviteit of de discriminatoire willekeurigheid van zo’n sluiting, in vergelijk met bijvoorbeeld het open blijven van gebedstempels, pretparken en dierentuinen. En deze pers voelt zich momenteel dusdanig bedreigd door het gepeupel, dat er besloten is om logo’s van hun apparatuur te halen. Is die angst terecht, of overdrijft men het gevoel van onveiligheid in het kader van slachtofferschap? Aan de andere kant van de plas censureren grote social media-organisaties midden in verkiezingstijd een stevig onderbouwd artikel over de misstanden, misdragingen en leugens van de familie Biden. Wat proberen ze precies te verbergen, is het hun goed recht en heeft dit nog juridische gevolgen als je je als platform ineens als publisher gaat bemoeien met de inhoud op je website? Dit alles en nog veel meer kun je beluisteren in onze eigenzinnige internetradio die je via een diversiteit aan kanalen tot je kunt nemen in deel 39 van onze podcast!
We werken met onze vertrouwde kernwaarden: zonder adverteerders, zonder externe funding, zonder bemoeienis, zonder last en ruggespraak, zonder redactie maar mét een enorme lading rauw plezier en soms bijtende humor. En wij hopen dat jullie dat ook weer hebben!
Jongens, ik mis jullie podcast! Wanneer pakken jullie dit weer op?